Quatre investigadors de la UIB analitzen els canvis d'expressió de les proteïnes al greix en relació amb l'envelliment i la dieta de restricció calòrica

(Contenido en el idioma por defecto)

Quatre investigadors de la Universitat de les Illes Balears han publicat a la prestigiosa revista científica internacional Aging Cell, número 1 de l'àmbit d'estudi de l'envelliment, un article sobre els canvis d'expressió de les proteïnes al greix en relació amb l'envelliment i la dieta de restricció calòrica. Els investigadors Pilar Roca, Jordi Oliver, Adamo Valle i Jordi Sastre-Serra són membres del Grup Multidisciplinari d'Oncologia Translacional de l'Institut Universitari d'Investigació en Ciències de la Salut (IUNICS).

Els investigadors de la UIB han comparat, mitjançant tècniques de proteòmica (que permeten estudiar un elevat nombre de proteïnes a la vegada), aquests canvis d'expressió que poden estar relacionats amb els beneficis de la restricció calòrica. El treball recull canvis d'expressió en més de 40 proteïnes clau, algunes amb funció encara desconeguda, i que poden contribuir a desvetllar l'efecte antienvelliment de la restricció calòrica.

Documentos relacionados

Fecha de publicación: Thu Mar 03 09:55:00 CET 2011