Les IX Jornades d'Educació Social tracten sobre els nous escenaris socioeducatius

(Contenido en el idioma por defecto)

La salut emocional i les desigualtats derivades de la COVID centren les jornades organitzades per la Facultat d’Educació i el CEESIB

La Facultat d'Educació i el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de les Illes Balears, CEESIB, han organitzat les IX Jornades d’Educació Social. Nous escenaris socioeducatius. Tindran lloc els dies 12 i 13 de maig al campus de la UIB i hi col·laboren els departaments de Pedagogia i Didàctiques Específiques i de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació.

Les jornades pretenen abordar les noves necessitats i escenaris, que requereixen la resposta dels professionals de l’educació social des d’una perspectiva innovadora i en un context social que suposa un fort impacte en el benestar i la salut emocional de les persones. Professionals, estudiants i experts analitzaran quines són les perspectives de futur de la professió; revisaran els objectius que s’han acomplert, les dificultats actuals i els reptes més importants que s’han de tenir en compte amb vista al futur, per al creixement d’una professió que té una tasca preventiva important, d’acompanyament i intervenció.

A l’acte d’inauguració, hi assistiran la consellera d’Afers Socials i Esports, Fina Santiago; el secretari autonòmic d’Universitat, Recerca i Política Lingüística, Miquel Àngel Sureda; la presidenta del Col·legi d'Educadores i Educadors Socials, Violeta Rojas; el delegat del Rector d’Universitat Saludable i Campus, Adrià Muntaner, i les professores Mercè Morey, vicedegana de la Facultat d’Educació; Francesca Comas, directora del Departament de Pedagogia i Didàctiques Específiques; i M. Teresa Adame, directora del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació.

La conferència inaugural és a càrrec d’Albert Font-Tarrés, que parlarà sobre «Educació 360 o com posar en joc els professionals educatius i la comunitat». A més, el benestar i la salut emocional en la infància i l’adolescència centrarà una taula rodona en la qual participen M. del Pilar Gallego, de Cooreducasalutmental, infermera gestora de casos; Inés Machado, de Chrysallis (infants i joves trans); Antònia Teresa Albons, de la Unitat de Conductes Addictives (UCA-Jove); i Margarita Giménez, del Programa d'atenció a víctimes de violència de gènere adolescents i joves del Consell de Mallorca, gestionat per la Fundació IRES.

La segona taula rodona està dedicada als reptes en intervenció socioeducativa en matèria d’innovació i emprenedoria, i hi participaran representants d’iniciatives innovadores, com són Circula Cultura, Runa Blanca, Buena Vibra Mallorca i Thakhi-runa. La primera jornada inclou també un bloc dedicat al diàleg entre estudiants i professionals, perquè els primers puguin demanar dubtes sobre la pràctica de l’educació social.

El programa es completa dia 13 de maig amb una ponència de Susana Pulido (Fundació Amaranta) sobre «La figura de l'educador/a social als centres de protecció. Nous reptes». També hi haurà una taula rodona de presidència del CEESIB sobre els nous escenaris de l’educació social a les Illes Balears, en la qual participaran M. Ángeles Fernández, Isabel Cortada, Jordi Fuster i Violeta Rojas. La conferència de clausura és a càrrec de Xavier Bonal, que parlarà de «Noves i velles desigualtats educatives derivades de la COVID: Els reptes de futur».

Aquestes jornades formen part de la programació d’activitats organitzada amb motiu del 30è aniversari de la Facultat d’Educació de la UIB.

Fecha de publicación: 12/05/2022