171 alumnes amb altes capacitats d'arreu de les Illes Balears han participat en la segona edició de MENTORiment

(Contenido en el idioma por defecto)

Enguany s’ha estrenat MENTORiment en femení, per promoure els estudis tecnològics entre les dones

La Universitat de les Illes Balears, mitjançant el Programa d’Atenció a les Altes Capacitats Intel·lectuals (PACiS) i en col·laboració amb la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa de la Conselleria d’Educació i Universitat, ha clausurat la segona edició del programa MENTORiment, que ha acollit estudiants de tercer i quart d'ESO i batxillerat amb altes capacitats de les Illes Balears, amb la intenció de col·laborar en el seu enriquiment extracurricular.

Als centres educatius de les Illes Balears hi ha detectats un milenar d’alumnes d’altes capacitats i tots es podrien acollir al programa MENTORiment.

A l’acte de cloenda, hi han intervingut el senyor Jaume Ribas, director general d'Innovació i Comunitat Educativa del Govern de les Illes Balears; el conseller d'Educació i Universitat, doctor Martí March; la directora del PACiS i vicerectora d'Estudiants, doctora Rosa Isabel Rodríguez, i el Rector de la UIB, doctor Llorenç Huguet. El guanyador del concurs de micropresentacions ha estat Xisco Sancho.

Algunes dades del MENTORiment 2019-20:

Alumnes que hi han participat

• 77 centres (44 centres públics, 30 concertats i 3 privats)
  • 171 participants (55 al·lotes i 116 al·lots)
  • 3r i 4t d’ESO, i 1r i 2n de batxillerat

Alumnes que hi han participat de Menorca, Eivissa o Formentera

• En total, hi han participat 36 estudiants:
    • o   12 de Menorca
    • o   23 d’Eivissa
    • o   1 de Formentera

Activitats que s'han fet (informació addicional en el flyer)

• 25 tallers de tres hores de durada cada un. Quasi tots s’han fet dues vegades en dies diferents.

Calendari

• Des del 19 de gener fins al 18 de maig de 2019
  • Cada dissabte, de 10 a 13 hores

Enguany s’han ampliat de manera significativa les àrees de coneixement, i s’hi han afegit, respecte de la primera edició, les àrees de Filosofia, Economia, Ciències de la Comunicació, Dret, Art, Tecnologia i Disseny.

Es manté la participació de l'Escola Superior d'Art Dramàtic de les Illes Balears (ESADIB) i enguany s'hi incorporen l'Escola d'Art i Superior de Disseny (EASDIB) i el CESAG.

MENTORiment en femení

Una de les principals novetats d'enguany ha estat la implementació de MENTORiment en femení, una línia de mentories adreçades a les joves interessades en les àrees de Ciències, Tecnologies, Enginyeries i Matemàtiques (STEM). Han impartit els tallers doctores i professores investigadores que són exemple del fet que la ciència també és cosa de dones.

MENTORiment a Menorca i Eivissa

Per reduir els desavantatges de la insularitat i acostar les experiències que ofereix MENTORiment a tot el territori balear, enguany s’han ofert tres tallers a Menorca i Eivissa, adreçats a la població resident a aquestes illes.

Participació d’alumnat de centres educatius privats

La participació d'alumnat de centres educatius privats també és una de les novetats d'enguany.

El programa d'aquesta segona edició s’ha desenvolupat entre els mesos de gener i maig per no interferir en la preparació dels exàmens finals i la PBAU dels participants de batxillerat.

Coses que cal millorar:

• Oferir més varietat de tallers, incloent-hi noves àrees de coneixement: des de l’art, a les humanístiques, ciències socials, de la salut, tecnologies, etc.
  • Poder oferir més tallers per participant (enguany han estat 5 com a màxim; a la primera edició, varen ser un màxim de 3)
  • El calendari: començar i acabar abans, per no coincidir en l’època d’avaluació.
  • Intentar augmentar el nombre de tallers oferts a Menorca i Eivissa (enguany han estat dos a cada illa)

Documentos relacionados

Fecha del evento: 25/05/2019