24 alumnes del grau d'Estudis Anglesos faran pràctiques de traducció a la Policia Nacional i a la Guàrdia Civil

(Contenido en el idioma por defecto)

Els alumnes de la UIB ajudaran a atendre els ciutadans estrangers mitjançant les seves pràctiques formatives en comissaries i quarters

El Rector de la Universitat de les Illes Balears, doctor Llorenç Huguet, i la delegada del Govern a les Illes Balears, senyora Aina Calvo, han presentat la setena convocatòria del conveni de cooperació educativa entre la Secretaria d'Estat de Seguretat, del Ministeri de l'Interior, i la UIB per fer pràctiques formatives en dependències de les forces i dels cossos de seguretat de l'Estat.

En el marc d’aquest conveni, vint-i-quatre alumnes del grau d'Estudis Anglesos faran pràctiques de traducció en comissaries de la Policia Nacional (CNP) i en quarters de la Guàrdia Civil (GC). Concretament, per part del CNP, set alumnes faran les pràctiques a la Prefectura Superior de Palma; set més, a la comissaria de la Platja de Palma, i un altre, a la de Manacor. Per part de la GC, quatre alumnes les faran al quarter de Palmanova, i els quarters de Sóller, Platja de Muro, Can Picafort, Artà i Campos tindran un alumne en pràctiques cada un.

Les pràctiques consistiran a atendre en anglès els ciutadans estrangers; transcriure i redactar en aquest idioma les denúncies interposades per ciutadans estrangers; informar en anglès els ciutadans estrangers sobre els terminis de tramitació de les denúncies, i emprar aplicacions informàtiques destinades a gestionar la tramitació de denúncies.

El conveni compleix un objectiu doble: d'una banda, millorar l'atenció als turistes que són víctimes de delictes i, de l'altra, millorar la formació dels estudiants de la UIB, ja que podran posar en pràctica els coneixements adquirits en el grau d'Estudis Anglesos i preparar-los per a la inserció en el mercat laboral.

La Delegada del Govern ha destacat que aquest conveni és fruit «d’una gran col·laboració i coordinació entre institucions» i que reportarà beneficis tant per a la formació i la inserció dels alumnes del grau com per a la Policia Nacional i la Guàrdia Civil en el desenvolupament de la seva tasca.

Per part seva, el Rector ha expressat satisfacció per «l’interès que aquesta iniciativa desperta entre els universitaris» i ha agraït a Delegació de Govern, Policial Nacional i Guàrdia Civil «la seva aportació a la millora la formació dels estudiants de la UIB».

A l’acte, també hi han assistit els alumnes que faran les pràctiques en els dos cossos aquest estiu, així com el senyor Gonzalo Espino, cap superior de la Policia Nacional a les Illes Balears; el senyor Alejandro Hernández, coronel en cap de la Guàrdia Civil a les Illes Balears; la doctora Rosa Isabel Rodríguez, vicerectora d’Estudiants de la UIB; el degà de la Facultat de Filosofia i Lletres, el doctor Miquel À. Deyà; la doctora Marian Amengual, coordinadora de Pràctiques Externes; i la doctora Lucrecia Rallo, tutora responsable de les pràctiques.

Fecha de publicación: Fri Apr 30 10:36:00 CEST 2021