Rehabitar el barri: un projecte de transformació social i empoderament ciutadà de la Facultat d'Educació amb el centre educatiu Joan Miró, de Palma

(Contenido en el idioma por defecto)

El Palau de Congressos de Palma ha acollit avui, 21 de juny de 2021, les sessions informatives del projecte Rehabitar el barri, durant les quals s’han compartit els resultats del projecte amb els participants del CEIPIESO Pintor Joan Miró. S’han fet dues sessions: una, a les 10 h, adreçada a l'alumnat de primària, i una altra, a les 18.30 h, per als familiars.

El projecte d’R+D+I Re-habitar el barri: processos de transformació i empoderament entre Universitat-escola-societat a través de pràctiques artístiques (EDU2017-84750-R_/FEDER/MCIU/AEI) (2018-2021), finançat amb fons estatals i europeus, proposa una relació directa entre els problemes de la societat lligant l'art i la música amb diferents àrees de coneixement, com l'Antropologia Social, la Història, l'Arquitectura i l'Urbanisme.

La seva contribució a la transformació social i a l'empoderament ciutadà es persegueix a través de tres objectius: dissenyar un programa artístic transdisciplinari d'intervenció socioeducativa, basat en les interconnexions entre la Universitat, l'escola i la comunitat; implementar aquest programa en el barri Nou Llevant-Soledat Sud de Palma; i avaluar la implementació del programa i el seu impacte en l'entorn educatiu, artístic, social i cultural.
 
El programa resultant, titulat El meu barri, la meva escola (‘Mi Barrio, mi escuela’), consta de 29 accions artisticopedagògiques en les quals s'involucren actors varis —professors universitaris, mestres de primària, artistes, estudiants universitaris, estudiants de primària, famílies, associacions i institucions del barri, entre d’altres— amb la idea de generar coneixement compartit de manera multidireccional, que ens permeti explotar el potencial de l'art en el desenvolupament de pràctiques de transformació i empoderament. Aquestes pràctiques tindran un impacte directe en els àmbits educatius, artístic, social i cultural de Palma, ja que reforçaran els vincles amb la comunitat i el sentiment de pertinença al context.
 
Les investigadores de la UIB que lideren el projecte són la doctora Noemy Berbel i Magdalena Jaume, professores del Departament de Pedagogia i Didàctiques Específiques, de la Facultat d’Educació de la UIB, i membres del Grup de Recerca en Art i Educació (GRAiE) i del Laboratori de Música i Art (Mus&Art LAB). 

 

Fecha de publicación: 21/06/2021