L'Escola Politècnica Superior (EPS) promou les vocacions tecnològiques als centres educatius en col·laboració amb les empreses

(Contenido en el idioma por defecto)

Més de 5.000 alumnes de primària i secundària participen en activitats relacionades amb les matemàtiques, les enginyeries, l’edificació i la tecnologia de la mà del programa MEET EPS. Aquesta iniciativa compta amb el suport de 30 empreses tecnològiques i organismes professionals de les Illes Balears. 

L’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de les Illes Balears promou les matemàtiques, les enginyeries, l’edificació i la tecnologia entre els alumnes de primària i secundària gràcies al suport que 30 empreses tecnològiques i organismes de les Illes Balears donen al programa MEET EPS.

El programa MEET EPS sorgeix de la col·laboració entre l’EPS i empreses i organismes de la societat balear per donar resposta a la manca de professionals en el sector de l’enginyeria i les matemàtiques. Aquesta suma d’esforços cerca fomentar les vocacions científiques i tecnològiques entre els alumnes de primària i secundària, a la vegada que promou els estudis que s’imparteixen a l’EPS com una sortida professional de futur.

Activitats als centres educatius

Al llarg del curs 2024-25, més de 5.000 alumnes de primària i secundària participaran en les activitats que l’EPS duu a terme als centres educatius.

Més de 2.000 alumnes de 5è i 6è de primària de 29 centres participen entre els mesos de febrer i juny en l’activitat Scratch a l’escola, una sessió d’introducció al llenguatge de programació Scratch que dura dues hores i és impartida en format de codocència pel professor de l’aula i un alumne de l’EPS. Les finalitats d’aquesta iniciativa són que els estudiants de primària rebin una sessió d’aquest llenguatge de programació i, a més, que els professors dels centres rebin formació específica i puguin fer-ne sessions addicionals o integrar aquest llenguatge de programació a les classes.

Per als alumnes de secundària, l’EPS organitza l’activitat TechLab UIB, un recorregut lúdic a manera de gimcana per habilitats amb reptes per a un futur estudiant de les disciplines de matemàtiques, enginyeria, edificació i tecnologia, que aglutina l’essència del programa MEET dins una mateixa activitat educativa. Els alumnes hauran de resoldre quatre reptes, corresponents a cadascuna de les branques que representa l’acrònim MEET, en forma d’experiments visuals i manipulatius. Amb la resolució de cada repte, els participants obtindran un codi, imprescindible per resoldre un enigma final, també relacionat amb les disciplines MEET. De novembre de 2024 a maig de 2025 és previst que hi participin 1.200 alumnes de 15 centres de secundària.

Durant aquest curs, també s’han fet als centres les activitats Els matemàtics tornen als seus instituts i Ella, enginyera; ell, enginyer. Amb aquestes activitats, els alumnes actuals i titulats dels graus que s’imparteixen a l’EPS visiten els centres per explicar la seva experiència com a estudiants de graus tècnics, posant l’accent en la neutralitat de gènere d’aquests estudis, tant des del punt de vista acadèmic com personal. A més, els graduats comparteixen les seves experiències laborals, relacionades amb uns estudis que tenen múltiples sortides professionals.

Les empreses i entitats que han donat suport a les activitats organitzades per l’Escola Politècnica Superior l’any 2024 a través de les dues modalitats del programa MEET EPS són:

Mega MEET EPS

  • FRS Systems 
  • Tirme 
  • Sampol 
  • Nagarro 
  • Col·legi Oficial d’Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Mallorca 
  • Acciona 
  • OmniAccess 
  • 3digits 
  • Damavis 
  • Mercapalma 

MEET EPS

  • VirtualCave 
  • PattersonAgency 
  • Robot 
  • ConectaBalear - DonDominio 
  • Robotix 
  • Plexus 
  • FDSA 
  • Juníper
  • Cemosa
  • W2M
  • R&M
  • CGI
  • Col·legi Oficial de Pèrits, Enginyers Tècnics Industrials i Graus de les Illes Balears
  • Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de les Illes Balears
  • Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics en Informàtica de les Illes Balears
  • SBM-Xeix - Societat Balear de Matemàtiques. 

 

Fecha de publicación: 19/02/2025