Eivissa i Formentera: estabilitat educativa i iniciatives escolars innovadores

(Contenido en el idioma por defecto)

L’Anuari de l’Educació de les Illes Balears presenta la dinovena edició dimecres a la Seu universitària d’Eivissa 

Dia: dimecres, 30 de novembre de 2022
Hora: 19.30 hores
Lloc: Seu universitària d’Eivissa i Formentera 

La Universitat de les Illes Balears, la Fundació Guillem Cifre de Colonya i la Conselleria d’Educació i Formació Professional del govern autonòmic presenten dia 30 de novembre una nova edició de l’Anuari a Eivissa. Es recullen els principals indicadors escolars d’Eivissa i Formentera, així com distintes iniciatives escolars: la ludificació a educació secundària, l’aprenentatge cooperatiu com a mesura d’atenció a la diversitat, l’experiència d’un centre d’educació especial i la història de l’escola CEIP s’Olivera. Tot plegat, en una edició de l’Anuari que presenta com a ponència marc un capítol sobre l’avaluació de competències.

L’Anuari de l’Educació aporta dades desglossades a escala insular respecte a escolarització, percentatge d’alumnat estranger, taxes de promoció a primària, secundària i batxillerat i percentatges de repeticions a primària i secundària. En el cas d’Eivissa i Formentera, en la comparativa entre els cursos 2020-21 i 2021-22, l’escolarització a infantil ha augmentat de 5.189 a 5.331 estudiants, a educació primària ha passat de 9.093 a 9.036 alumnes i a ESO ha crescut de 6.070 a 6.166 alumnes. Quant al percentatge d’alumnes estrangers, el curs 2020-21 era del 21,8%, mentre que al 2021-22 era del 22,4%. Pel que fa a les taxes de promoció, a educació primària, Eivissa i Formentera presenten percentatges superiors al 98% en tots els cursos. En la promoció a ESO, els percentatges són més alts a primer (94,2%) i baixen progressivament fins al 85,5% a quart. A batxillerat, la promoció és del 83% a primer i més alta a segon, el 86,1%. Quant a alumnat matriculat a cicles formatius, es mantenen les xifres estables, que passen de 1.751 (2020-21) a 1.766 (2021-22).

Com a contribucions específiques, cal destacar fins a quatre capítols d’Eivissa i Formentera a l’Anuari. Primer, es pot trobar el capítol «Ludificar a secundària: Escola d’Enginyeres i Enginyers a l’IES Quartó de Portmany», on s’explica com motivar els alumnes a través d’estratègies dels videojocs que facin més atractives les classes. Segon, el capítol «S’Olivera, la història d’una escola», que descriu les experiències pioneres en treball per ambients i per projectes que es duen a terme en aquest centre. Tercer, «L’aprenentatge cooperatiu i el disseny universal d’aprenentatge com a mesures d’atenció a la diversitat». És un capítol que parla de com implementar a educació infantil aquestes metodologies com estratègies d’atenció a la diversitat. I quart, el capítol «CCEE Sant Josep: un treball en present, un objectiu de futur», que exposa com aquest centre combina la feina amb alumnes amb discapacitat conjuntament amb donar suport als centres ordinaris, amb l’objectiu que aquests centres puguin reunir els recursos adients per ser inclusius amb tots els alumnes.

Anuari de l'Educació de les Illes Balears

Aquest Anuari de l’Educació de les Illes Balears és el resultat d’un conveni de col·laboració entre la Fundació Guillem Cifre de Colonya i la Universitat de les Illes Balears. Així, i d’acord amb el present conveni, l’Anuari de l’Educació de les Illes Balears és una iniciativa del Grup d’Investigació i Formació Educativa i Social (GIFES) de la Universitat de les Illes Balears.

Documentos relacionados

Fecha del evento: 30/11/2022

Fecha de publicación: 29/11/2022