72 alumnes de les Illes Balears participen a les proves de la XLV Olimpíada de Matemàtiques al campus de la UIB

(Contenido en el idioma por defecto)

Dia: divendres, 16 de gener de 2009
Lloc: Edifici Gaspar Melchor de Jovellanos,
campus universitari, cra. de Valldemossa, km 7.5, Palma.

Anualment la Reial Societat Matemàtica Espanyola convoca l'Olimpíada de Matemàtiques, adreçada a l'alumnat de tot el sistema educatiu espanyol matriculat a batxillerat, amb el suport del Departament de Ciències Matemàtiques i Informàtica de la UIB i la Direcció General d'Administració, Ordenació i Inspecció Educatives.

La prova de la fase local de la quaranta-cinquena edició té lloc al campus de la UIB. A l'edició d'aquest curs s'hi han inscrit 72 alumnes (50 de Mallorca, 10 de Menorca i 12 d'Eivissa), matriculats en centres de les Illes Balears.

El doctor Ricardo Alberich, secretari del Departament de Ciències Matemàtiques i Informatica de la UIB, i la senyora Maria Gener, directora general d'Administració, Ordenació i Inspecció Educatives de la Conselleria d'Educació i Cultura del Govern balear, han donat la benvinguda als alumnes inscrits per participar-hi.

Els tres primers classificats a la fase local rebran un premi en metàl·lic ofert pel Ministeri d'Educació Política Social i Esport, i la subvenció que atorga la Universitat de les Illes Balears, que cobreix les despeses del desplaçament per participar a la fase estatal, que tindrà lloc a Sant Feliu de Guíxols, Girona, del 26 al 28 de març.

Els sis primers classificats en la fase nacional formaran l'equip que representarà Espanya a la L Olimpíada Internacional, que se celebrarà a Bremen, Alemanya, al mes de juliol.

Fecha de publicación: Fri Jan 16 14:01:00 CET 2009