Simposi sobre l'estat actual i les perspectives de futur de les praderies de Posidonia oceanica

La UIB organitza aquesta activitat en el marc de la commemoració del quarantè aniversari de la institució

Inauguració
Dia: dilluns, 16 d’abril de 2018
Hora: 10.15 hores
Lloc: Centre de Cultura Sa Nostra, c/ de la Concepció 12, Palma

Tindrà lloc la inauguració del Simposi sobre l'Estat Actual i les Perspectives de Futur de les Praderies de Posidonia oceanica, que organitza la Universitat de les Illes Balears en el marc de les activitats de commemoració del seu quarantè aniversari. Hi intervindran el Rector de la UIB, doctor Llorenç Huguet; la vicerectora de Projecció Cultural, Universitat Oberta i Seus Universitàries, doctora Joana M. Seguí; i la doctora Nona Sheila Agawin, coordinadora del Simposi i professora del Departament de Biologia de la UIB.

La profunda preocupació per l'estat actual de les praderies de Posidonia oceanica a la mar Mediterrània ha motivat l'organització d'aquest simposi, que tindrà lloc els dies 16 i 17 d’abril de 2018, amb la col·laboració de l’Institut Mediterrani d’Estudis Avançats (IMEDEA, CSIC-UIB), el Centre Oceanogràfic de les Balears (COB-IEO), Podarcis, i la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca del Govern de les Illes Balears.

L'objectiu principal del Simposi és transmetre al públic en general informació procedent de la comunitat científica i dels experts en aquest àmbit. El simposi començarà amb una anàlisi de les funcions ecològica i socioeconòmica de la posidònia i l'estat actual de salut de les praderies, a partir dels estudis de diverses institucions acadèmiques i de recerca de les illes Balears. A continuació hi haurà un programa de conferències sobre les mesures (preventives i proactives) per protegir i conservar les praderies de Posidonia oceanica.

El simposi també servirà per divulgar informació educativa i mediambiental que contribueixi a sensibilitzar la població local i els turistes i animar-los a participar activament en la protecció de la posidònia. Les conferències es repartiran en dos dies i aniran a càrrec de científics i experts en la matèria procedents de diverses institucions acadèmiques i científiques de les illes Balears.

Exposició artística

El simposi es complementarà amb una exposició de l'artista Mónica Ridruejo, on presentarà una col·lecció de pintures molt personals en les quals fa servir diverses tècniques i colors. La col·lecció de quadres porta per títol Posidònia.

L’exposició es podrà visitar al Centre de Cultura Sa Nostra del 12 d’abril fins a l’1 de juliol de 2018.