Escuchar

«Las voces del Barrio»: el potencial de l'art per desenvolupar pràctiques de transformació i apoderament

(Contenido en el idioma por defecto)

Aquesta iniciativa s’emmarca en el projecte de la UIB “Re-Habitar el Barri” sobre transformació i apoderament social a través de pràctiques artístiques. Hi participen alumnes de primària i secundària del centre Pintor Joan Miró de Palma 

El Palau de Congressos de Palma ha acollit el recital “Las Voces del Barrio”, iniciativa sorgida en el marc del projecte “Re-Habitar el Barri: Processos de transformació i apoderament entre universitat-escola-societat a través de pràctiques artístiques” <EDU2017-84750-R> (MINECO/AEI/FEDER, EU) dirigit per les professores del Departament de Pedagogia i Didàctiques Específiques de la UIB, Noemy Berbel i Magdalena Jaume, i que compta amb les veus dels escolars del CEIP i ESO del centre Pintor Joan Miró.

L'alumnat, protagonista de l'esdeveniment, dona visibilitat a un projecte orientat a treballar diferents accions a través de la pràctica artística i la transdisciplinarietat. Aquestes accions involucren a diversos actors (professors, artistes, estudiants universitaris, estudiants de primària, veïns, associacions i institucions del barri, entre altres) i permet explotar el potencial de l'art per desenvolupar pràctiques de transformació i apoderament.

Aquest projecte, de tres anys de durada (2018-2020), parteix de la hipòtesi que les experiències amb l'art, a través de processos creatius de participació activa, poden ajudar a construir una xarxa social que enforteixi el teixit de barri, educatiu i cultural. La seva contribució a la transformació social i a l'apoderament ciutadà es persegueix a través de tres objectius: dissenyar un programa d'intervenció socioeducativa artístic transdisciplinar basat en les interconnexions entre la universitat, l'escola i la comunitat; implementar aquest programa en el barri Nou Llevant-Soledat Sud de Palma; i avaluar la implementació del programa i el seu impacte en l'entorn educatiu, artístic, social i cultural. 

Fecha de publicación: 19/12/2019