175 alumnes de batxillerat de les Illes Balears posen a prova els seus coneixements de grec i llatí en la III Olimpíada de Llengües Clàssiques de la UIB

Dia: dimecres, 4 de maig de 2011
Hora: 10 hores (llatí) i 12 hores (grec)
Lloc: aula AA01 de l’edifici G. M. de Jovellanos, campus universitari,
i seus universitàries d’Eivissa i Formentera i de Menorca

Els mitjans gràfics podran prendre imatges a les 10 hores

Tindrà lloc la tercera edició de l’Olimpíada de Llengües Clàssiques de la UIB -XVI premis Insulae-, adreçada a estudiants de segon batxillerat de les Illes Balears. Hi participaran 175 estudiants de les Illes Balears: 112 a Mallorca, 38 a Menorca i 25 a Eivissa i Formentera.

L’Olimpíada de Llengües Clàssiques consta de dues modalitats: d’una banda, un exercici de traducció de textos llatins i, de l’altra, un exercici de traducció de textos grecs. Durant la prova, que es realitzarà a totes les Illes de manera simultània, els alumnes hauran de traduir al català o al castellà un o dos textos clàssics, en llatí i en grec, segons si han optat només per una de les dues modalitats o per ambdues. Per a la realització de cada un dels exercicis els estudiants disposaran d’una hora i mitja. Les proves es realitzaran de forma successiva per tal de facilitar que els alumnes es puguin presentar a les dues modalitats.

Hi haurà un guanyador per a cada una de les modalitats, i cada un obtindrà una matrícula gratuïta per a qualsevol estudi de la UIB per al curs vinent, a més d’un premi de 400 euros en material didàctic i un diploma. Així mateix, els dos estudiants guanyadors rebran un bitllet d’avió gratuït d’anada i tornada per a Roma i un descompte per als acompanyants, atorgats per Halcón Viajes Viajes. El segon classificat de cada modalitat rebrà un premi de 150 euros. També hi haurà un obsequi per als centres de procedència dels guanyadors, que seran 200 euros en material escolar.

Els guanyadors de les proves seran aquells alumnes qui, segons el criteri del jurat seleccionat, hagin assolit una qualitat major en la traducció tot tenint en compte la fidelitat al text original i l’adequació a la llengua a la qual s’ha traduït.

L’Olimpíada de Llengües Clàssiques l’organitza el Departament de Filologia Espanyola, Moderna i Llatina de la UIB amb la col·laboració de la Conselleria d’Educació i Cultura.

Data de l'esdeveniment: 04/05/2011

Data de publicació: Tue May 03 13:10:00 CEST 2011