112 nous donants a la UIB durant la setmana de donació

El #Reto5mil atrau 3.000 persones en 24 universitats espanyoles, i un 35,8 per cent de nous donants

La setmana de donació de sang de la UIB va aconseguir que 476 persones s'acostessin a donar sang de forma solidària, la qual cosa suposa un augment en la participació de gairebé un 50 per cent respecte a la mateixa campanya d'octubre de l'any passat.

De l'1 al 5 d'octubre, els autobusos del Banc de Sang varen estar situats en diferents punts del campus universitari per facilitar la donació entre els més joves, la qual cosa va ajudar a aconseguir que 112 persones donassin sang per primera vegada, i es varen obtenir un total de 341 donacions.

#Reto5mil

A més a més, el dijous 4 la UIB es va sumar al #Reto5mil, una iniciativa promoguda per la Xarxa Espanyola d'Universitats Saludables (REUS), la UIB i la FBSTIB, un repte al qual varen participar 14 comunitats autònomes, que consistia a aconseguir 5.000 donacions de sang en un dia.

Encara que la xifra final de donacions va quedar per davall de l’objectiu, amb 2.465 donacions efectives, la valoració del repte és molt positiva, ja que, tot i tractar-se de la primera edició, es va aconseguir que unes 3.000 persones s’acostessin als centres de transfusió per participar a la campanya. La dada més positiva és el 35,8 per cent de nous donants. Només en aquest dia, a les Illes Balears es varen aconseguir un total de 134 donacions als cinc punts de donació universitaris adscrits al repte.

Al #Reto5mil hi varen participar un total de 24 universitats, que desplaçaren fins a 34 equips de transfusió. Les universitats participants són les d’Alcalá, Carlos III, de Castella-la Manxa, Catòlica de San Antonio, de Còrdova, de Deusto, de Girona, de Granada, Isabel I, de la Corunya, de La Laguna, de Màlaga, de Múrcia, del País Basc, Politècnica de Cartagena, Politècnica de València, Pompeu Fabra, Pública de Navarra, de La Rioja, de Santiago de Compostel·la, de Saragossa, de Sevilla i de Vigo, a més de la UIB.

Notícia relacionada

Data de publicació: Wed Oct 10 16:27:00 CEST 2018