Roda informativa: Els investigadors del projecte europeu Q-PorkChains es reuneixen a la UIB per estudiar la producció del porc negre mallorquí

Les millores en la producció de productes alimentaris procedents de la carn porcina es presentaran al congrés Sustainable and Diversified Pork Chains: From Science to Practice

Roda informativa
Dia: dijous, 27 d'octubre de 2011
Hora: 11.30 hores
Lloc: Escola d'Hoteleria de les Illes Balears,
campus universitari, Palma

El coordinador del projecte europeu Q-PorkChains, doctor Anders H. Karlsson, de la Universitat de Copenhague, i els investigadors del projecte doctor Jacint Arnau, de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries, i doctor Jaume Jaume, professor de la Universitat de les Illes Balears i enginyer agrònom de l'Institut de Biologia Animal de Balears, atendran els mitjans de comunicació amb motiu del congrés internacional Sustainable and Diversified Pork Chains: From Science to Practice, que tindrà lloc a la UIB els dies 27 i 28 d'octubre de 2011.

Al congrés Sustainable and Diversified Pork Chains: From Science to Practice es presentaran els resultats més interessants i innovadors obtinguts en el marc del projecte europeu de recerca Q-PorkChains al llarg dels cinc anys de durada (2007-2011) d'aquest i s'analitzaran els processos de producció del porc negre mallorquí.

El projecte Q-PorkChains ha permès desenvolupar sistemes productius integrats i estructures de governança en termes de gestió de la cadena industrial. L'objectiu del projecte ha estat garantir una major qualitat i sostenibilitat en totes les etapes de la cadena de producció de la carn porcina. Les tecnologies innovadores desenvolupades per l'equip internacional de Q-PorkChains han fet possible reduir la sal i el contingut de greix d'aquests aliments i han contribuït a la millora de la qualitat dels productes carnis del porc. A més, els estudis de consumidors han permès crear noves eines de suport a les petites i mitjanes empreses del sector per al desenvolupament i la comercialització de nous productes.

El projecte de recerca Q-PorkChains és una iniciativa europea finançada pel Sisè Programa Marc en la qual han participat 62 socis (20 universitats, 15 instituts de recerca i 27 socis procedents de la indústria) de 20 països diferents.

Data de l'esdeveniment: 27/10/2011

Data de publicació: Wed Oct 26 09:19:00 CEST 2011