Premi per a un estudi del grup de recerca en Neurofisiologia del Son i dels Ritmes Biològics

El treball ha estat reconegut en els Premis d'Investigació 2017 de l'Hospital Universitari Son Espases

L'Hospital Universitari Son Espases ha reconegut un treball del grup de recerca en Neurofisiologia del Son i dels Ritmes Biològics com a Millor Publicació Científica B3 en el marc dels Premis d'Investigació 2017.

El treball fa referència a la importància de l’exposició a la llum sobre els ritmes circadiaris de la gent gran. L’article compara la incidència de la llum de dues residències de gent gran de Mallorca i la seva repercussió sobre la qualitat del son i la sincronització del ritme son-vigília. S’ha vist que la gent gran necessita una elevada exposició a la llum natural o artificial, especialment durant el matí, d’acord amb el seu horari circadiari, és particularment sensible al contrast entre llum diürna i nocturna, i requereix fosca completa i respecte pel descans nocturn durant les hores de son (no alterat per un canvi de bolquers, per exemple).

És important conscienciar el personal de les residències per mantenir la salut circadiària de les persones grans i d’aquesta manera preservar i millorar la qualitat del son i conseqüentment de la vigília. Aquest fet permetrà també millorar la qualitat de vida dels cuidadors.

Referència bibliogràfica

Rubiño, J. A.; Gamundí, A.; Akaarir, M.; Cañellas, F.; Rial, R.; Ballester, N.; Nicolau, M. C.
«Effects of differences in the availability of light upon the Circadian rhythms of institutionalized elderly». Chronobiology International, 2017; 34 (9): 1197-1210. doi: 10.1080/07420528.2017.1356840

Data de publicació: Wed Jan 17 12:45:00 CET 2018