La Nit de la Investigació de les Illes Balears, una oportunitat per mostrar la recerca a la societat, amb la participació de la UIB

Els investigadors de la UIB participen a La Nit de la Investigació, que organitzen el Govern de les Illes Balears, a través de la Vicepresidència i Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme, i els centres de recerca de les Illes Balears. L’objectiu és acostar la ciència i la recerca a la societat, d’una manera lúdica i divertida, i a través d’un contacte directe amb els experts.

Les quatre illes acolliran fins a 18 activitats per a tots els públics relacionades amb la ciència i la recerca.

Les nits del 26, 27 i 28 de setembre, hi haurà quatre escenaris de Palma que acolliran una oferta d'activitats relacionades amb la ciència. A l’edifici Sa Riera, obrim les portes a partir de les 18 hores per fer «Cites ràpides amb científics», una xerrada a càrrec de l’Institut d’Estudis Hispànics en la Modernitat (IEHM) i una exposició del CSIC. També el dia 28, a l'Escola Universitària d’Odontologia, centre adscrit a la UIB, es durà a terme la V Campanya de Recollida de Dents del Ratolí Pérez.

Cites ràpides amb científics

Divendres, 28 de setembre, de les 18 a les 19 hores, d’una manera distesa, amena, divertida, i breu, es donaran a conèixer des del punt de vista dels investigadors les diverses cares de la ciència, des de la recerca més pura, passant pel treball tècnic, fins a la relació entre ciència i societat. Durant el breu temps de la cita, cinc minuts, els investigadors explicaran les seves experiències en el món científic, quines són les seves investigacions actuals, i respondran als dubtes que els plantegin. Entre d’altres, podrem parlar amb la doctora Anna Travesset, de l’IMEDEA, que explicarà «La crisi dels pol·linitzadors»; o Núria Marbà, que parlarà de la relació entre la posidònia i el canvi climàtic. D’altra banda, Rosa López, de l’IFISC, parlarà de «La importancia de las tecnologías cuánticas», Adrián García explicarà «Cómo se comportan las partículas con dinámica browniana» ; o Mauro García, del IUNICS, relacionarà «Depressió i estil de vida». I n’hi ha més…! Podeu consultar-ne tot el programa i fer la inscripció aquí: <https://medium.com/nit-dels-investigadors-2018/imedea-18b85b8c43dc>.

Recollida de dents, a l’Escola Universitària d’Odontologia

D’altra banda, entre les 18 i les 20 hores, l'Escola Universitària d’Odontologia recaptarà dents amb motiu de la V Campanya de Recollida de Dents del Ratolí Pérez, per tal que puguin ser estudiades als laboratoris del Grup d’Antropologia del Centre Nacional d’Investigació sobre l’Evolució Humana.

La Nit Europea dels Investigadors és un projecte europeu de divulgació científica, promogut per la Comissió Europea dins les Accions Marie Skłodowska-Curie del programa Horitzó 2020, que té lloc simultàniament en més de 250 ciutats europees des de 2005.

Data de l'esdeveniment: 26/09/2018

Data de publicació: Wed Sep 26 14:13:00 CEST 2018