Lliurament dels premis de recerca del Consell Social de la UIB

El Consell Social de la UIB premia els millors treballs de recerca presentats als VIII Premis d’Investigació per a Alumnes de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior

Dia: dimecres, 2 de juliol de 2014
Hora: 13 hores
Lloc: Sala de Graus, edifici Ramon Llull, campus universitari, Palma

El Consell Social de la Universitat de les Illes Balears lliura els VIII Premis d’Investigació per a Alumnes de Batxillerat i de Cicles Formatius de Grau Superior. Hi intervindran el director general de Recerca, Universitats i Transferència del Coneixement, doctor Miquel J. Deyà; la secretària del Consell Social de la UIB, senyora Carme Feliu; el president del Consell Social de la UIB, senyor Antoni Verd; i el Rector de la UIB, doctor Llorenç Huguet.

Premiats

Els treballs premiats en la categoria de treballs individuals relacionats amb les arts, humanitats, ciències socials o ciències jurídiques són:

• La influencia de la observación de los astros como instrumento para la predicción de la meteorología y su aplicación a la agricultura en la Antigüedad clásica, d’Alicia Martín Fidalgo (IES Son Pacs).
  • La influència dels Ferrocarrils de Mallorca en la demografia i l’economia local, de Miquel Galmés Sagrera (IES Mossèn Alcover).

Els treballs premiats en la categoria de treballs individuals relacionats amb les ciències, ciències de la salut, enginyeria i arquitectura són:

• Estudio de los efectos de la salinidad sobre dos variedades de tomate (Solanum Lycopersicum) de Mallorca, d’Àngela Ruiz Pons (IES Son Pacs).
  • Els hàbits alimentaris dels adolescents, de Rosa Rullan Aguiló (IES Madina Mayurqa).

El treball premiat en la categoria de treballs col·lectius relacionats amb les arts, humanitats, ciències socials o ciències jurídiques (màxim de tres persones per equip) és:

• Street Art a Ciutadella, de Sandra Torrens Juaneda, Mariona Llorens Torres i Maria Valls Todolí (IES M. Àngels Cardona).

El treball premiat en la categoria de treballs col·lectius relacionats amb les ciències, ciències de la salut, enginyeria i arquitectura (màxim de tres persones per equip) és:

• Smart Cities. Proyecto de una ciudad inteligente, de Sergio Fornés Fornés, Marco Sánchez Beeckman i Víctor Cirer Pastrana (IES Son Ferrer).

Premis

Tots els alumnes premiats són guanyadors d’una matrícula gratuïta del primer curs complet de qualsevol titulació oficial de la UIB per al curs 2014-15, i l’estada gratuïta durant el primer mes del curs 2014-15 a la Residència d’Estudiants de la UIB.

Cada professor responsable del treball o dels treballs guanyadors, rebrà un val de 300 euros per cada treball premiat, per a l’adquisició de llibres, música, material informàtic o educatiu.

El Consell Social de la Universitat de les Illes Balears convoca cada any els Premis d'Investigació per a Alumnes de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, amb la intenció de col·laborar en la difusió dels estudis universitaris i per estimular els alumnes a realitzar un primer treball de recerca en els camps de les ciències de la naturalesa i de la salut, de la tecnologia, de les humanitats, de l'art i de les ciències socials, i en temes referits a les Illes Balears.

Notícia relacionada

Data de l'esdeveniment: 02/07/2014