20 universitaris magribins són a la UIB amb el programa europeu Averroes de mobilitat universitària entre Europa i el Magrib

Jornades Averroes a la UIB

VII Trobada Averroes
Dies: 13, 14 i 15 de maig de 2010
Lloc: sala d’actes de l’edifici Arxiduc Lluís Salvador,
campus universitari, Palma

VII Trobada Averroes

El Vicerectorat de Relacions Internacionals i Mobilitat Universitària de la UIB organitza la setena edició del programa Averroes amb l’objectiu de reunir els representants de les institucions que formen part de la Xarxa Averroes per posar en comú les experiències de les vint universitats que en formen part. També s’aprofitarà aquesta reunió tècnica per avaluar els objectius marcats en les darreres edicions i analitzar projectes de futur i novetats relatives a properes convocatòries del Programa.

Acte d’inauguració
Dia: dijous, 13 de maig de 2010
Hora: 9.30 hores
Lloc: sala d’actes de l’edifici Arxiduc Lluís Salvador,
campus universitari, Palma

Acte d’inauguració

La doctora Montserrat Casas, Rectora de la UIB; el senyor Jacques Rivière, responsable d’acollida i de pedagogia del programa Averroes de la Universitat Montpeller 2; la doctora Francesca Garcias, directora general d’Universitat i Modernització Educativa del Govern de les Illes Balears i la doctora Catalina Juaneda, vicerectora de Relacions Internacionals i Mobilitat Universitària seran els encarregats de presentar la VII Trobada Averroes.

A disposició dels mitjans
La senyora Julie Verlaque, responsable del Programa Averroes i membre de la Universitat Montpeller 2 i la doctora Catalina Juaneda, vicerectora de Relacions Internacionals i Mobilitat Universitària de la UIB i alguns dels alumnes i membres del PAS que participen en el programa Averroes, seran a disposició dels mitjans a les 11 hores al vestíbul de l’edifici Arxiduc Lluís Salvador.

Què és la Xarxa Averroes?

La Xarxa Averroes és un consorci format per nou universitats de països del Magrib i onze universitats europees. Rep finançament de la Comissió Europea en el marc del projecte ERASMUS Mundus. Així mateix, compta amb més de 40 institucions associades, com organitzacions socioeconòmiques locals, nacionals i internacionals, a més de les pròpies universitats.

L’objectiu de la Xarxa és potenciar l’intercanvi de l’alumnat universitari, del professorat i del personal d’administració i serveis i afavorir la progressió de la comunitat universitària mitjançant la formació pràctica, la investigació o l’ensenyament. A més, permet reforçar els vincles acadèmics, culturals i de recerca entre les universitats que en formen part, fet que implica incrementar la capacitat de cooperació internacional.

El programa Averroes a la UIB

El curs acadèmic 2008-2009 es va posar en marxa el programa Averroes per oferir estades universitàries a alumnes, personal docent i investigador i personal d’administració i serveis en qualsevol d’aquestes vint universitats que conformen la Xarxa Averroes. De la mateixa manera, la UIB ha obert les seves portes a les comunitats universitàries d’aquests centres magribins.

Fins ara la UIB ha participat en la primera i la segona convocatòria del programa Averroes, en el qual hi han participat 35 universitaris. En aquests moments, la UIB acull 20 universitaris magribins (4 estudiants de llicenciatura, 1 d’enginyeria tècnica, 1 de màster, 7 de doctorat, 2 de post-doctorat, 4 membres del pesonal d’administració i serveis i un professor). Així mateix, 6 estudiants de la UIB (2 de llicenciatura, 1 de màster i 3 de doctorat) són al Magrib amb el programa Averroes.

Data de l'esdeveniment: 13/05/2010

Data de publicació: Wed May 12 14:32:00 CEST 2010